Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

tromo98

Στις 6 Δεκέμβρη, ημέρα επετείου της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου, η αστυνομία προχώρησε σε ένα ακόμα όργιο καταστολής ενάντια στο εργατικό κίνημα σε σωματεία και στη νεολαία. Γι’ άλλη μια φορά η αστυνομία του κ. Χρυσοχοΐδη δημιούργησε κλίμα τρομοκρατίας στο κέντρο της Αθήνας και στις μεγάλες πόλεις, εμποδίζοντας ακόμα και ανθρώπους που ήθελαν να αφήσουν ένα λουλούδι στο μνημείο του Αλέξη.

Έγιναν βίαιες προσαγωγές σε εκπροσώπους σωματείων και συλλογικοτήτων, που τηρώντας όλα τα μέτρα υγειονομικής ασφάλειας (μάσκες, αποστάσεις κλπ.) θέλησαν να αποτίσουν τιμή στο χώρο της δολοφονίας. Μεταξύ αυτών εκπρόσωποι σωματείων και της ΑΔΕΔΥ, υγειονομικοί της πρώτης γραμμής στη μάχη ενάντια στην επιδημία, εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι σωματείων εργαζομένων σε νοσοκομεία, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, ακόμα και οι δικηγόροι της πολιτικής αγωγής στη δίκη της Χρυσής Αυγής.

Η Κρήτη δεν θα μπορούσε να λείπει από τον γενική εικόνα με την αστυνομία να προχωράει σε προσαγωγές και καταχρηστικά πρόστιμα τόσο στο Ηράκλειο όσο και στα Χανιά. Ειδικότερα όμως στα Χανιά, η καταστολή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Οι δυνάμεις των ΜΑΤ-ΔΙΑΣ προχώρησαν εντελώς αναίτια σε ρίψη χημικών, βίαιες επιθέσεις και σε 8 συλλήψεις.

Η πανδημία προφανώς μονάχα πρόφαση αποτελεί για αυτήν την καταστολή. Κίνδυνο για τη δημόσια υγεία αποτελεί η ρίψη χημικών και το «τσουβάλιασμα» των συλληφθέντων σε αστυνομικά αυτοκίνητα, όχι η συγκέντρωση μερικών δεκάδων ανθρώπων σε ανοικτό χώρο και με όλα τα μέτρα προστασίας. Αυτό ισχυρίστηκε άλλωστε και ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης υπερασπιζόμενος τα «μπουλούκια» των αστυνομικών στις 17 Νοεμβρίου.

Απαιτούμε την άμεση διαγραφή των αυθαίρετων και εξοντωτικών προστίμων που έχουν επιβληθεί σε, εργαζόμενους και φοιτητές. Να απελευθερωθούν χωρίς καμία κατηγορία οι συλληφθέντες!

Ο αγώνας για ψωμί, παιδεία, υγεία, ελευθερία συνεχίζεται.

Καμία στήριξη του Υπ. Παιδείας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση Μαθητές χωρίς πρόσβαση, όξυνση ανισοτήτων και εκπαιδευτικοί που δίνουν τη μάχη να «βρίσκονται» δίπλα στα παιδιά

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

ex apostaseos didaskalia

Έχοντας εισέλθει πλέον στην τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν σε πολλά επίπεδα. Η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας αφενός δεν πήραν έγκαιρα καμία πρωτοβουλία ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να υλοποιείται για όλους τους μαθητές με την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, να παρέχεται τις πρωινές ώρες που αποτελεί τον δημιουργικό χρόνο των μικρών παιδιών και αφετέρου όλο αυτό το διάστημα βασίζονται μονάχα σε μια επικοινωνιακή διαχείριση ενός θεμελιακού ζητήματος, όπως αυτό της πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση.

Η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας με αλλεπάλληλες συνεντεύξεις στα ΜΜΕ επιδίδεται σ’ ένα κρεσέντο υποκρισίας πως «όλα τα παιδιά συμμετέχουν» και ότι «τα περιβόητα tablet έφτασαν στα σχολεία της χώρας». Παράλληλα, αρνείται να δώσει στη Βουλή τη σύμβαση με τον μοναδικό ιδιώτη-πάροχο που έχει αναλάβει την τεχνική διαδικασία. Τέλος, οι καλοστημένες διαδικτυακές παρεμβάσεις του πρωθυπουργού σε τμήματα σχολικών μονάδων, που όλως τυχαίως η σύνδεση είναι άριστη και όλα τα παιδιά συμμετέχουν στην «τηλεκπαίδευση» με πλήρη εξοπλισμό, διαμορφώνουν μια επίπλαστη εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Δυστυχώς σήμερα καταστρατηγείται το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα όλων των μαθητών για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα αποκλείονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς δεν διαθέτουν την ανάλογη δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα.

Στο νομό Ηρακλείου έχουμε ήδη καταγράψει πως πάνω από 700 παιδιά αποκλείονται καθημερινά από την πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής και πάνω από 1.300 παιδιά παρακολουθούν μέσω κινητού, γεγονός που μειώνει αισθητά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Μάλιστα, το γεγονός της παράτασης της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, μέχρι τουλάχιστον στις 7 Ιανουαρίου, επιτείνει την όξυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Κι αυτό διότι η κυβέρνηση δεν πράττει απολύτως τίποτα, ώστε να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση και συνάμα να στηρίξει τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς με υλικοτεχνική υποδομή. Ακόμη και τα περιβόητα tablets του Υπουργείου Παιδείας αγνοούνται, καθώς τόσο στο νομό Ηρακλείου όσο και στην υπόλοιπη Κρήτη δεν έχει έρθει ούτε ένα στα σχολεία.

Οι εκπαιδευτικοί δίνουν τον δικό τους αγώνα προκειμένου να προσφέρουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη γνωστική-εκπαιδευτική διαδικασία και την ψυχοκοινωνική στήριξη στους μαθητές τους, δίχως καμία επιμόρφωση και υλικοτεχνική στήριξη από την πλευρά της πολιτείας.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», με δεδομένο την παράταση εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι 7 Ιανουαρίου, διεκδικούμε άμεσα τα παρακάτω:

ü  Ούτε ένα παιδί χωρίς πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με παροχή υλικοτεχνικής υποδομής από το Υπ. Παιδείας.

ü  Στήριξη των εκπαιδευτικών με τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα.

ü  Έκτακτη χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

ü  Να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.

ü  Να υπάρξει αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την τρέχουσα σχολική χρονιά με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία.

ü  Δυνατότητα διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας, σύμφωνα με τις τοπικές ιδιομορφίες των σχολικών μονάδων (επιλογή πλατφόρμας, μέσα επικοινωνίας, μέθοδοι διδασκαλίας).

ü  Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να καλυφθούν ανάγκες από τις άδειες ειδικού σκοπού, οι οποίες δεν δίνονται σε συναδέλφους καθώς δεν υπάρχουν αντικαταστάτες.

Είναι βέβαια σίγουρο πως τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον δεσμό εκπαιδευτικού - μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και την αλληλεπίδρασή της με την κοινωνία. Η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Με τον τρόπο αυτό ξεκαθαρίζεται το όριο που έχει η «τηλεκπαίδευση» και αναδεικνύεται η μεγάλη ανάγκη η κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τα σχολεία ν’ ανοίξουν με όρους ασφάλειας και υγιεινής.

          

Άμεση ανάγκη για αίμα σε οικογένεια συναδέλφου

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» σας ενημερώνει πως υπάρχει ανάγκη σε αίμα για μια σοβαρή επέμβαση, λόγω προβλήματος υγείας, σε πρόσωπο από το στενό οικογενειακό περιβάλλον συναδέλφου εκπαιδευτικού. Όσοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί μπορούν να δώσουν αίμα, να αναφέρουν τα παρακάτω στοιχεία:

·    Σταθόπουλος Γεώργιος του Μιλτιάδη στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο.

Δίνουμε αίμα σε όποιο νοσοκομείο έχουμε δυνατότητα.

Ο Σύλλογός μας στηρίζει τον μικρό πρίγκιπα στον αγώνα του για ζωή

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

129426321 387781242440287 7379138750255903514 n

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» κοινοποιεί την προσπάθεια του μικρού πρίγκιπα, Μ. Καλομοίρη για ζωή και ταυτόχρονα στηρίζει τον αγώνα της οικογένειάς του προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υγείας του.

 Ο μικρός μας πρίγκιπας Καλομοίρης Μανώλης 4,5 ετών από το Ηράκλειο Κρήτης διαγνώστηκε με σάρκωμα EWING αριστερού μηριαίου οστού. Χημειοθεραπευτικά αντιμετωπίζεται στην Παιδοαιματολογική Κλινική του ΠΑΓΝΗ, αλλά χειρουργικά κρίνεται απαραίτητη η μετάβαση του σε εξειδικευμένο κέντρο στο Munster της Γερμανίας, καθώς στην Ελλάδα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Το κοστολόγιο ανέρχεται στις 113.000 ευρώ και πρέπει να καλυφτεί έως τις 10 Ιανουαρίου 2021, μέρος του οποίου πιθανόν να καλυφθεί από τον ασφαλιστικό φορέα.

Πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τηλ:6982775004

Τράπεζα Πειραιώς, IBAN: GR8201711150006115145359965

Δικαιούχος: Μικρός Πρίγκιπας

Αιτιολογία κατάθεσης: Καλομοίρης Μανώλης

                          

3η Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

128880432 713397282615170 3004668169280120646 n

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου κάθε έτους και καθιερώθηκε το Δεκέμβριο του 1992 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με την υιοθέτηση του Προγράμματος Δράσης για τα ΑΜΕΑ.

Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το 15% περίπου του πληθυσμού πάσχει από μια μορφή αναπηρίας. Γεγονός που σημαίνει πως υπάρχουν περίπου ένα δισεκατομμύρια άτομα με ειδικές ανάγκες. Θα πρέπει να σημειωθεί πως το 80% ζει σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Χάρτη των Θεμελιωδών Κοινωνικών Δικαιωμάτων της Ευρώπης κάθε ανάπηρο άτομο πρέπει να επωφελείται των μέτρων που θα του εξασφαλίζει την αυτονομία, την κοινωνική και επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή στον κοινοτικό βίο. Ωστόσο, σε όλο τον κόσμο, τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν φυσικά, κοινωνικά και οικονομικά εμπόδια που τους αποκλείουν από τη συμμετοχή τους ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας.

Η 3η Δεκεμβρίου δεν είναι μια γιορτή για τα ΑΜΕΑ. Είναι μια ευκαιρία απολογισμού, υπενθύμισης και περίσκεψης για το τι έχει κάνει η κάθε κυβέρνηση, αλλά κι ο καθένας μας ξεχωριστά, για να αντιμετωπίζονται τα άτομα με αναπηρία ισότιμα.

                      

                          

Ανοιχτές οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής δίχως λήψη μέτρων προστασίας. Να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της η κυβέρνηση

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Με την απόφασή της στις 14 Νοεμβρίου, που αφορά στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία, δημοτικά), η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση αποφάσισαν τη συνέχιση λειτουργίας των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων.

                Οι κυβερνητικές ευθύνες για το κλείσιμο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων είναι τεράστιες καθώς, κατά τη διάρκεια της δια ζώσης λειτουργίας τους, δεν εισάκουσε τις προτάσεις της Δ.Ο.Ε. για τη διασφάλιση των όρων υγιεινής και ασφάλειας για μαθητές κι εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αποκλειστική της ευθύνη δεν αξιοποίησε επτά πολύτιμους μήνες για την προετοιμασία των σχολικών μονάδων και την ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας τους με εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

                Τεράστιες είναι, επίσης, οι ευθύνες για τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει να διατηρεί ανοιχτές τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής, μονάδες που αποτελούν το πιο ευαίσθητο κομμάτι του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αφού από τον περασμένο Ιούνιο έως σήμερα η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να είναι οι μονάδες Ε.Α. ανοιχτές και υγειονομικά ασφαλείς με μείωση των μαθητών ανά τμήμα, μαζικές προσλήψεις όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με πρόβλεψη για τις απουσίες των εργαζομένων (ευπαθείς ομάδες γονείς …) συχνά και επαναλαμβανόμενα τεστ, βελτίωση των υποδομών κλπ.

                Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι ξεκάθαρο ότι τα Ειδικά Σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά αφού ο εκπαιδευτικός χρόνος που χάνεται από το κλείσιμό τους, είναι δυσαναπλήρωτος. Οι μαθητές των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. χρειάζονται ένα δομημένο διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης, με ολόπλευρη στήριξη, προκειμένου να αποκτήσουν δεξιότητες, είτε αυτές αφορούν την αυτονομία τους, είτε τη γνωστική, συναισθηματική, κοινωνική τους ανάπτυξη, το οποίο όταν ανασταλεί όχι μόνο αφήνει τα παιδιά σε κατάσταση στασιμότητας, αλλά τα οδηγεί και στο να απωλέσουν όσα με πολύ κόπο έχουν κατακτήσει.

                Μεγάλο μέρος των μαθητών που φοιτά στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. αδυνατεί να τηρήσει τους κανόνες υγιεινής (μάσκες, σχολαστικό πλύσιμο χεριών, βήξιμο στον αγκώνα κλπ.) με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος για ενίσχυση της πιθανότητας της διασποράς του ιού, ιδιαίτερα μεταξύ των μαθητών οι οποίοι δεν κάνουν χρήση μάσκας και περαιτέρω διασπορά του στις οικογένειές τους.     Άλλωστε, με εισήγηση των ειδικών και απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν επιβάλλεται η χρήση μάσκας για τους μαθητές που φοιτούν στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. όλων των βαθμίδων, ούτε κατά τη διάρκεια παραμονής τους στη σχολική μονάδα αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια μεταφοράς τους προς και από αυτήν.

                Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όλο αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για τη διασφάλιση των ασφαλών συνθηκών λειτουργίας ούτε και στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., εναποθέτοντας τα πάντα στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών και στην ευθύνη των γονέων επιχειρώντας να μεταθέσει τη δική της πολιτική ευθύνη στην ατομική ευθύνη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους βρίσκονται αντιμέτωπα με σοβαρές αναπηρίες να μην τα έχουν στείλει καθόλου στο σχολείο μέχρι και σήμερα, φοβούμενοι τους πολλαπλούς κινδύνους.

                Συμμεριζόμενοι την αγωνία των γονιών, το άγχος και την ανασφάλεια για το μέλλον των παιδιών τους, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εγκαταλείψει την επικίνδυνα ανεύθυνη τακτική του «βλέποντας και κάνοντας» που έχει επιλέξει και ακολουθεί και να προχωρήσει στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, όπως:

·                Τη μέριμνα για τη συχνή διενέργεια δωρεάν tests Covid-19 σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π., Ε.Β.Π., οδηγούς, συνοδούς και σε όλο το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με μαθητές, έτσι ώστε να αποφευχθεί τυχόν διασπορά του ιού στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., κάτι που θα είχε οδυνηρά αποτελέσματα για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτές.

·                     Τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών.

·                     Την αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς με μείωση, ταυτόχρονα, του αριθμού των μαθητών ανά μέσο.

·                     Την άμεση πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ, καθαριότητας) στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. με την πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων οι οποίοι θα πρέπει να λάβουν άδειες είτε επειδή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες είτε τις άδειες ειδικού σκοπού που δικαιούνται, χωρίς τους περιορισμούς που θέτει η Υπουργική Απόφαση. Είναι, επίσης, απαραίτητο να τονιστεί ότι στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. υπηρετούν πολλοί εκπαιδευτικοί, Ε.Ε.Π., Ε.Β.Π. με αναπηρίες ή/και υποκείμενα νοσήματα που δεν πληρούν τις τελευταίες προϋποθέσεις για ειδική άδεια, η πιθανή έκθεση των οποίων σε μόλυνση μπορεί να επιφέρει οδυνηρές συνέπειες για την υγεία τους ακόμα και την ίδια τους τη ζωή.

·                     Την εξασφάλιση επάρκειας σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής υγείας και προστασίας, καθαριότητας και απολύμανσης των σχολείων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Ε.Ο.Δ.Υ.

·                     Τη διεπιστημονική υποστήριξη των μαθητών που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους, με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.

Είναι αυτονόητο ότι οι εκπαιδευτικοί και όλο το προσωπικό των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. βρίσκονται και θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο πλευρό των μαθητών τους. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί ασπίδα εφησυχασμού για την κυβέρνηση. Οφείλει να πάρει, άμεσα, αυξημένα μέτρα ενίσχυσης και προστασίας, κάτι που όφειλε να πράξει την ίδια στιγμή με την ανακοίνωση μη αναστολής λειτουργίας των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.. Σε διαφορετική περίπτωση, συνειδητά, θέτει σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και ευάλωτες ομάδες του μαθητικού δυναμικού με συνέπειες, ενδεχόμενα, μη αναστρέψιμες.

Καταγραφή ψηφιακών υποδομών και ελλείψεων σε πανελλαδικό επίπεδο

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

laptop-and-tablet

Συνάδελφοι,

Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων της Δ.Ο.Ε. σας αποστέλλουμε σύντομο ερωτηματολόγιο, προκειμένου να αποτυπωθεί η πραγματικότητα σε αντιδιαστολή με τα διαρκή επικοινωνιακά ψεύδη και τους ισχυρισμούς της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., σχετικά με την καταγραφή των ελλείψεων των σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών σε ψηφιακές υποδομές. Το ερωτηματολόγιο αφού συμπληρωθεί σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θα πρέπει να σταλεί στον Σύλλογό μας και στη συνέχεια θα στείλουμε τα στοιχεία στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Τα στοιχεία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν μόνο για στατιστική επεξεργασία ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα κοινοποιηθούν ή δημοσιοποιηθούν αριθμητικά δεδομένα της οποιασδήποτε σχολικής μονάδας.

Γνωρίζουμε ότι αυτές τις ημέρες υπάρχει τεράστιος φόρτος εργασίας και ευθυνών για όλους/ες σας. Παρακαλούμε να γίνει προσπάθεια καταγραφής των στοιχείων σε συνεργασία του Διευθυντή/ντριας – Προϊσταμένης με τον Σύλλογο Διδασκόντων, η οποία θα συνεισφέρει στην ανάδειξη των δυσχερειών που αντιμετωπίζει σήμερα το δημόσιο σχολείο και όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς).

*Παρακαλούμε η σχετική φόρμα να σταλεί στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση λόγω υπερφόρτωσης της σελίδας του Συλλόγου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

1. ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ/ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ *

 

2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ (Σημειώνετε τον αριθμό των τμημάτων που λειτουργούν, χωρίς τα τμήματα του Ολοήμερου) *

 

3. ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ (Σημειώνετε αριθμό) *

 

. ΑΠΟ ΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΣΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (Σημειώνετε αριθμό)

 

5. ΤΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ "ΠΙΑΝΕΙ" Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ (Πληκτρολογήστε στο διαδίκτυο www.speedtest.gr και πατήστε "έναρξη". Σημειώστε την ταχύτητα Download) *

 

6α. ΠΟΣΟΙ ΣΤΑΘΕΡΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ κάμερα, μικρόφωνο, ηχεία, ώστε να αξιοποιηθούν για "σύγχρονη ΕξΑ εκπαίδευση" από τον χώρο του Σχολείου/Νηπιαγωγείου (Σημειώνετε αριθμό) *

 

6β. ΠΟΣΟΙ ΦΟΡΗΤΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ                         ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ κάμερα, μικρόφωνο, ηχεία, ώστε να αξιοποιηθούν για "σύγχρονη ΕξΑ εκπαίδευση" από τον χώρο του Σχολείου/Νηπιαγωγείου (Σημειώνετε αριθμό) *

 
 

Α1

Α2

Β1

Β2

Γ1

Γ2

Δ1

Δ2

Ε1

Ε2

ΣΤ1

ΣΤ2

ΣΥΝ

7. ΠΟΣΟΙ/ΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ είτε λόγω έλλειψης οποιουδήποτε ψηφιακού μέσου ή γραμμής, είτε γιατί τα ψηφιακά μέσα της οικογένειας χρησιμοποιούνται από άλλο παιδί ή γονέα. (Σημειώνετε συνολικό αριθμό για το Σχολείο/Νηπιαγωγείο. ΠΡΟΣΟΧΗ: Θεωρούμε ότι όσοι/ες πήραν tablet από τους Δήμους, έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης) *

                         
 

Α1

Α2

Β1

Β2

Γ1

Γ2

Δ1

Δ2

Ε1

Ε2

ΣΤ1

ΣΤ2

ΣΥΝ

8. ΠΟΣΟΙ/ΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ (Σημειώνετε συνολικό αριθμό για το Σχολείο/Νηπιαγωγείο) *

                         
 

Α1

Α2

Β1

Β2

Γ1

Γ2

Δ1

Δ2

Ε1

Ε2

ΣΤ1

ΣΤ2

ΣΥΝ

9. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΘΗΚΑΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ "ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕξΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ" (Σημειώνετε αριθμό για το σύνολο του Σχολείου/Νηπιαγωγείου)

                         

10. ΠΟΣΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΕΧΕΙ ΛΑΒΕΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ (ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2020 και ΜΕΤΑ; (Σημειώνετε αριθμό)

ΦΟΡΗΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

ΤΑΜΠΛΕΤ

   

11. ΠΟΣΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΕΧΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΛΑΒΕΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ (ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ) ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2020 και ΜΕΤΑ; (Σημειώνετε αριθμό)

ΦΟΡΗΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ

ΤΑΜΠΛΕΤ

   

12. Καταγράψτε, αν θέλετε, άλλα προβλήματα που θεωρείτε καίρια για την καταγραφή της πραγματικότητας της Σχολικής Μονάδας.

 
                             

Αίτημα ενημέρωσης για την προμήθεια φορητών υπολογιστών/tablet στις σχολικές μονάδες του ν. Ηρακλείου

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

127190153 10221412686339845 4687369146383727106 n

Την Τετάρτη 25/11 συμπληρώνεται μία εβδομάδα εφαρμογής της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έπειτα από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει επισημάνει από την πρώτη στιγμή για το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαίδευση.

Στην πράξη αποδεικνύεται δυστυχώς πως πολλοί μαθητές και κατ’ επέκταση οικογένειες αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στην «τηλεκπαίδευση» λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής και πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Όπως είναι γνωστό η πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει πως ήδη 90.000 συσκευές διατίθενται στα σχολεία προκειμένου να δοθούν σε μαθητές που τα έχουν ανάγκη για πρόσβαση στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» θα ήθελε να ενημερωθεί από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ν. Ηρακλείου ποιες σχολικές μονάδες του νομού Ηρακλείου έχουν προμηθευτεί με φορητούς υπολογιστές ή tablel και με πόσες συσκευές ανά σχολείο.

                   

47 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου Ο «Νοέμβρης» φορά πάντα τα ρούχα των σύγχρονων αναγκών και αγώνων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

126118892 3593826940677663 2737635772278211243 n

«Μικροί σχοινοβάτες με τα μεγάλα παπούτσια», έγραψε κάποιος. «Με τον ήλιο στο μέτωπο», τους φαντάστηκε ένας άλλος. Αμούστακα παιδιά κοίταξαν στα μάτια την ιστορία. Εκεί που για τους «πολλούς», γνωστικούς κυρ-Παντελήδες η ελευθερία ήταν χαμένη και ίσως περιττή, τράβηξαν από πάνω της το σάβανο της φασιστικής χούντας. Πέρασαν 47 χρόνια από την εξέγερση φοιτητών και λαού στο Πολυτεχνείο, μια εξέγερση που αποτέλεσε το έναυσμα για  την πτώση της χούντας των συνταγματαρχών, η οποία βέβαια τελικά επήλθε και με το τραγικό γεγονός της προδοσία της Κύπρου.

Τιμή και δόξα στους αγωνιστές του αντιδικτατορικού αγώνα, στους αγωνιζόμενους φοιτητές του Πολυτεχνείου, στους νεκρούς και τραυματίες, στους εξορισμένους αγωνιστές, σε όσους με το παράδειγμα ζωής και την ίδια τους τη ζωή ανέβασαν την τιμή αυτού το τόπου και του λαού ψηλά.

Αυτό το νήμα αναζητούμε. Δεν τιμούμε απλά μια εξέγερση που έγινε 47 χρόνια πριν και σημάδεψε την πορεία του λαού μας. Ο «Νοέμβρης» φορά πάντα τα ρούχα των σύγχρονων αναγκών και λαϊκών αγώνων, καθώς σήμερα καλούμαστε ν’ αγωνιστούμε ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, που ισοπεδώνουν τα εργασιακά δικαιώματα, συρρικνώνουν δημοκρατικές κατακτήσεις και συνδικαλιστικές ελευθερίες.

Μέσα στην πανδημία η κυβέρνηση της ΝΔ φέρνει νομοσχέδιο που καταργεί το 8ωρο και την πληρωμή των υπερωριών, ενώ προηγουμένως με το νέο πτωχευτικό κώδικα δεν υπάρχει πλέον καμία προστασία της κύριας κατοικίας και απειλούνται με πτώχευση και δίχως σπίτι μισθωτοί, συνταξιούχοι, αγρότες κ.ά.

Μέσα στην πανδημία αυξάνονται οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες διότι το Υπουργείο Παιδείας δε φρόντισε να παρέχει σε όλους τους μαθητές που έχουν ανάγκη την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για τηλεκπαίδευση. Η πολιτική ηγεσία δεν έκανε απολύτως τίποτα για να εξασφαλιστούν οι κατάλληλοι όροι για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Σήμερα οφείλουμε να παλέψουμε για την υπεράσπιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, για την εργασία, τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα, για τη δημόσια δωρεάν υγεία, για την προάσπιση και διεύρυνση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δημοκρατικών ελευθεριών. Η αντίσταση απέναντι στο δικτατορικό καθεστώς, ο ξεσηκωμός του Πολυτεχνείου για ψωμί, παιδεία, ελευθερία και δημοκρατία αποτελούν πολύτιμη πηγή γνώσης, έμπνευσης και παραδειγματισμού για τους αγώνες του σήμερα και του αύριο.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» συμμετέχει στις εκδηλώσεις, τιμώντας με αντιπροσωπεία μελών την εξέγερση του Πολυτεχνείου, την Τρίτη 17 Νοεμβρίου στις 18:00  στην Πλατεία Ελευθερίας, τηρώντας αυστηρά όλα τα μέτρα προστασίας.

Ζήτω το Πολυτεχνείο

ΨΩΜΙ-ΥΓΕΙΑ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Σχετικά με την απόφαση αναστολής λειτουργίας των σχολείων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

ekpai-thumb-large-2

Ως εκπαιδευτική κοινότητα είχαμε υπογραμμίσει την επιθυμία μας τα σχολεία να παραμείνουν ανοιχτά, διότι αποτελούν τον φυσικό και ζωτικό χώρο της μάθησης, της κοινωνικοποίησης και ψυχοσυναισθηματικής στήριξης των μαθητών μας. Είναι αυτονόητο πως η δια ζώσης διδασκαλία είναι μια αναντικατάστατη διαδικασία.

Η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ, προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η κυβέρνηση δεν έπραξε τίποτα όσον αφορά τη μείωση των μαθητών στα τμήματα,  τη χορήγηση μασκών και αντισηπτικών υλικών, την εξασφάλιση καθαριότητας των σχολείων σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ, την πρόσληψη πρόσθετουαριθμού εκπαιδευτικών στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για άμεση κάλυψη βραχυχρόνιων αδειών και δωρεάν τεστ σε τακτά χρονικά διαστήματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Για τα Ειδικά Σχολεία, που παραμένουν ανοιχτά, είναι κυριολεκτικά εγκληματικό το ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας εκπαιδευτικών και μαθητών (όπως δειγματοληπτικά τεστ).

Δυστυχώς, έπειτα από την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, φανερώνεται πως το Υπ. Παιδείας δεν πήρε καμία πρωτοβουλία ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, χωρίς αποκλεισμούς. Δεν έδωσαν ούτε ένα ευρώ για την τεχνολογική υποδομή σε σχολεία μαθητές και εκπαιδευτικούς (σε αντίθεση με άλλες χώρες που εξασφάλισαν τα απαραίτητα κοινοτικά κονδύλια) και δεν υλοποιήθηκε κανένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, παρά τις επικοινωνιακές εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας.

Σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και το πλαίσιο λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως θεσμοθετείται από το Υπ. Παιδείας, αποτυπώνει την έλλειψη της παιδαγωγικής οπτικής, της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες.

Για παράδειγμα εγείρει πολλά ερωτηματικά η απόφαση για υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα παιδιά του Νηπιαγωγείου και η ανατροπή του κανονικού ωρολογίου προγράμματος στην εξ αποστάσεως διδασκαλία με τη μεταφορά του κατά τις μεσημεριανές ώρες. Αυτό αποκαλύπτει φυσικά ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως η κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμόγια  μαθητές-εκπαιδευτικούς και δεν προχώρησε στην αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου κι επιπλέον το διαφορετικό κοινωνικό-οικονομικό υπόβαθρο κάθε οικογένειας ή περιοχής και κοινότητας, ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» τονίζουμε τα παρακάτω:

ü  Να κρίνουμε με παιδαγωγικό τρόπο, μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων μας, πως θα διαμορφώσουμε το πλάνο του κάθε σχολείου, ώστε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω και θα σταθούμε δίπλα του.

ü  Η υποχρεωτικότητα εφαρμογής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με διδασκαλία νέας ύλης δίχως τη διασφάλιση των προϋποθέσεων που ειπώθηκαν παραπάνω οδηγεί στην όξυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Συνεπώς η ΔΟΕ θα πρέπει να παρέμβει άμεσα με συγκεκριμένες κατευθύνσεις προς τους συναδέλφους.

ü  Να αποφασίσουμε μέσα σε κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας στους Συλλόγους Διδασκόντων για τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε περιοχής, τις δυνατότητες των γονέων και την υλικοτεχνική υποδομή κάθε σχολείου.

ü  Να καταγράψουμε τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή τόσο μαθητών όσο και εκπαιδευτικών και να κοινοποιηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Συλλόγου μας.

ü  Από τη στιγμή που τα σχολεία είναι κλειστά δεν είναι δυνατόν να μπαίνουν απουσίες, ειδικότερα δε σε μαθητές που για διάφορους λόγους δεν είναι εφικτό να παρακολουθήσουν.

ü  Να υπάρξει αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία και πως θα υπάρχουν μαθητές που δε θα συμμετάσχουν.

ü  Να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις περιοχές του Δήμου Χερσονήσου, που τις τελευταίες μέρες αρκετές οικογένειες –μεταξύ αυτών και εκπαιδευτικοί– υπέστησαν ολική καταστροφή στις κατοικίες τους.

Οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε κοντά στα παιδιά και σε αυτή την περίοδο που τα σχολεία θα είναι κλειστά. Συνάμα δεν εγκαταλείπουμε τη μάχη των ανοιχτών σχολείων, των προϋποθέσεων για ομαλή και ασφαλής δια ζώσης λειτουργία, τον αγώνα για το δημόσιο δωρεάν σχολείο.

           

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Διεύθυνση: Τίτου Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Ηράκλειο Κρήτης, Τ.Κ. 71306
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ. & Fax. 2810227341
Ώρες λειτουργίας 18:00-20:00 καθημερινές