Αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Μόνο άκαρπη μπορεί να χαρακτηριστεί η συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. που πραγματοποιήθηκε, έπειτα από αίτημα της Ομοσπονδίας, την Πέμπτη 30 Απριλίου.

Βασικό ζήτημα της συνάντησης ήταν ο τρόπος δημοσιοποίησης και κυρίως το περιεχόμενο του νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο για διαβούλευση.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέδωσε στην πολιτική ηγεσία την σχετική έγγραφη διαμαρτυρία-καταγγελία της ETUCE η οποία κοινοποιήθηκε και σε όλα τα κόμματα. Τονίσαμε, για μια ακόμα φορά, τον αντιδημοκρατικό χαρακτήρα που διακρίνει τη μεθόδευση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να θέσει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο δίχως, προηγούμενα, να πραγματοποιήσει θεσμικό διάλογο με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, εν μέσω περιορισμών λόγω πανδημίας, με στόχο να αποφύγει την αντίδραση των εκπαιδευτικών.

Αφού εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας καθώς και τις θέσεις μας για τις διατάξεις που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα,ελάχιστος επιτρεπόμενος αριθμός για τη λειτουργία τμήματος, διακριτά αντικείμενα στο νηπιαγωγείο με εισαγωγή καταρχήν του μαθήματος των Αγγλικών, εσωτερική κι εξωτερική αξιολόγηση, εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης, εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, δεξιότητες σε βάρος της γνώσης, ποινές για αναπληρωτές, ρυθμίσεις για οργανικές πειραματικών σχολείων, ζητήματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό…) ζητήσαμε από την πολιτική ηγεσία να μην προχωρήσει στην κατάθεση και ψήφιση του νομοσχεδίου που θεωρούμε ότι αποτελεί απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια απέναντι στο δημόσιο σχολείο, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και των χιλιάδων εκπαιδευτικών, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.

Άκαμπτη η στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Η κυρία Υπουργός τόνισε ότι έχει ήδη λάβει υπόψη τις θέσεις και την έντονη διαφωνία της Ομοσπονδίας για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και ότι θα εξετάσει κι όλα όσα το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εξέθεσε στη διάρκεια της συνάντησης. Δεν έδωσε καμία πειστική απάντηση για κανένα ζήτημα και ειδικά για την απαράδεκτη αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και του ελάχιστου επιτρεπόμενου αριθμού για τη λειτουργία τμήματος, απέφυγε να δώσει την οποιαδήποτε απάντηση. Το μόνο σημείο που η πολιτική ηγεσία έδειξε να αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί να έχει πεδίο εφαρμογής στο δημοτικό σχολείο ήταν αυτό του, τραγικού και ως όρο ακόμα, «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης», χωρίς όμως να δεσμευτεί ότι θα προβεί σε τροποποίηση της διάταξης ως προς την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η κυρία Υπουργός, όταν επιχειρήσαμε να θέσουμε ζητήματα σχετικά με την ενδεχόμενη άρση της αναστολής λειτουργίας νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων (καθαριότητα, χώροι, εξοπλισμός, ασφάλεια μαθητών κι εκπαιδευτικών…), επανέλαβε σημεία των ανακοινώσεων που έχει ήδη κάνει και είπε ότι η όποια συζήτηση επί του θέματος θα γίνει μόνο εάν υπάρξει προοπτική επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε το ζήτημα του απαράδεκτου των ασκούμενων πιέσεων εκ μέρους της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την υιοθέτηση της μεθόδου σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από του εκπαιδευτικούς δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου, οι οποίες έχουν καταγγελθεί από Σ.Ε.Π.Ε. έπειτα από την πραγματοποίηση σχετικών τηλεδιασκέψεων. Εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας διαψεύστηκαν όλες οι καταγγελίες καθώς και συγκεκριμένες φράσεις για τις οποίες υπάρχουν δεκάδες μαρτυρίες ότι ειπώθηκαν. Ούτε λίγο ούτε πολύ η κυρία Γ.Γ. προσπάθησε να πείσει το Δ.Σ. ότι οι εκπαιδευτικοί που καταγγέλλουν τις πιέσεις είτε δεν άκουσαν είτε δεν κατάλαβαν καλά… Δεν παρέλειψαν, όμως, να τονίσουν την άποψή τους ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πιο ενδεδειγμένη ακόμη και για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο. Το Δ.Σ. εξέφρασε τις απόψεις του, τονίζοντας τη σημασία της ελευθερίας επιλογής από τους εκπαιδευτικούς, κάτι που ισχύει. Τόνισε δε ότι θα παρακολουθεί το ζήτημα ώστε να παρέμβει άμεσα σε κάθε παρόμοιο περιστατικό εκ μέρους είτε της πολιτικής ηγεσίας είτε στελεχών της εκπαίδευσης.

Από τη συνάντηση αυτά που προκύπτουν ως ανακοινώσιμα είναι:

·                     Οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αρκεί βέβαια να προλάβει το Α.Σ.Ε.Π. να ολοκληρώσει την σύνταξη των οριστικών πινάκων.

·                     Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στη Γενική Αγωγή θα πραγματοποιηθούν με βάση τους προσωρινούς πίνακες των προκηρύξεων 1ΓΕ και 2ΓΕ (N. 4589), πάλι βέβαια με την προϋπόθεση ότι θα είναι εφικτό εκ μέρους του Α.Σ.Ε.Π.

·                     Οι εγγραφές μαθητών για το νέο σχολικό έτος θα πραγματοποιηθούν από 15 μέχρι και 30 Μαΐου με κατάθεση ηλεκτρονικό τρόπο μέσα από πλατφόρμα που ετοιμάζεται. Οι σχετικές ρυθμίσεις θα περιλαμβάνονται σε νέα Π.Ν.Π.

·                     Η πορεία υλοποίησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής συνεχίζει να παρουσιάζει προβλήματα σε είκοσι (20) Δήμους για τους περισσότερους εκ των οποίων δρομολογείται η χρηματοδότηση μέσω του Π.Δ.Ε. ώστε να γίνει δυνατή η τοποθέτηση αιθουσών. Είναι, θεωρούμε, δεδομένο ότι σε αρκετούς από αυτούς, με βάση τις ελλείψεις σε χώρους, την απροθυμία δημοτικών αρχών καθώς και τις υπαρκτές καθυστερήσεις λόγω πανδημίας θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η υλοποίηση και θα χρειαστεί παράταση για την ένταξή τους, κάτι το οποίο αποτελεί αρνητική εξέλιξη.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κρίνει ως αρνητικό το αποτέλεσμα της συνάντησης και προχωρά στην υλοποίηση του αγωνιστικού του σχεδιασμού ώστε το νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» να μην κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή και να ανοίξει πραγματικός διάλογος για όλα τα μεγάλα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Κάλεσμα για την εργατική Πρωτομαγιά

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

ergatiki-protomagia

 

Ο αγώνας των εργατών του Σικάγο για την θεσμοθέτηση του οκτάωρου και την βελτίωση των όρων και των συνθηκών εργασίας παραμένει πάντα επίκαιρος. Οι αγώνες των Ελλήνων εργαζομένων από το 1893 για καθιέρωση της κυριακάτικης αργίας, οκτάωρο, καταβολή αποζημίωσης σε όσους δεν μπορούσαν να εργαστούν λόγω εργατικού ατυχήματος, η εξέγερση των καπνεργατών στη Θεσσαλονίκη το 1936 αποτελούν σταθμούς στην πορεία του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα. Μας θυμίζουν, ότι βασικά δικαιώματα και ελευθερίες των εργαζομένων κατακτήθηκαν με αγώνες και θυσίες.

Σήμερα εν έτη 2020 και εν μέσω της πρωτόγνωρης κρίσης που βιώνει όλη η υφήλιος λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, αναδεικνύεται ο αναντικατάστατος ρόλος των συνδικάτων, στην διεκδίκηση αιτημάτων και στην υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» τιμά την Ημέρα της Πρωτομαγιάς, την μνήμη των αγωνιστών της εργατικής τάξης και καλεί τα σωματεία της πόλης μας σε συμβολική κινητοποίηση την Παρασκευή 1 Μαΐου και ώρα 10:00 μμ. στο άγαλμα Βενιζέλου, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής.

Δείχνουμε την εναντίωσή μας σε κάθε ελαστική μορφή εργασίας, σε μειώσεις μισθών, σε καταστρατήγηση των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων μας. Διεκδικούμε τη στήριξη της δημόσιας υγείας, της παιδείας και της κοινωνικής ασφάλισης.

Σχετικά με την τηλεδιάσκεψη του Υπ. Παιδείας στους Νηπιαγωγούς για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

webinar

Η κυβέρνηση συνεχίζοντας το επικοινωνιακό της παιχνίδι σε μια κοινωνία που προσπαθεί να σταθεί όρθια, εξακολουθεί να παίζει με τις αγωνίες των οικογενειών αλλά και με τις παιδικές ψυχές!

Θέλουμε να υπενθυμίσουμε σε όλους τις προσπάθειες της κυβέρνησης να πείσει για τις επαρκείς υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, για τις υποδομές των σχολικών μονάδων, για τη δωρεάν διανομή ηλεκτρονικών συσκευών στις ελληνικές οικογένειες, μια «διανομή» που κατέληξε σε φιάσκο… Επίσης, για την… εφεύρεση της προαιρετικότητας στην - εξ αποστάσεως - λειτουργία των σχολείων για κάποιες από τις ημέρες των διακοπών του Πάσχα.

Και συνεχίστηκε αυτή η προσπάθεια με τη δημοσιοποίηση του προσχεδίου νόμου την Τετάρτη του Πάσχα, ενός προσχεδίου που γυρίζει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω. Την ίδια μέρα (22/4) εξέδωσαν εγκύκλιο με την οποία καλούσαν τους Νηπιαγωγούς να πάρουν μέρος σε τηλεδιάσκεψη με το Υπουργείο (24/4) - ημέρα διακοπών αλλά προαιρετικής λειτουργίας για την κυβέρνηση - για να τους επιμορφώσουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση!

Σε όλες τους αυτές τις προσπάθειες και στις τόσες σελίδες του προσχεδίου νόμου δεν βρήκαν ούτε μια λέξη να πουν για τη χρηματοδότηση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου:

Ø  για τις κτηριακές υποδομές που σε πολλές περιπτώσεις είναι σε άθλια κατάσταση, για την καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, για το στοίβαγμα των προνηπίων - νηπίων σε ακατάλληλους χώρους, για την υποστελέχωσή τους με το απαραίτητο εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό, για την πενιχρή οικονομική στήριξη στα λειτουργικά τους έξοδα - με αποτέλεσμα κάθε Σεπτέμβρη οι γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για την ανύπαρκτη ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Δεν πρόκειται να αποδεχθούμε περαιτέρω υποβάθμιση της εργασίας μας! Δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια μας σε όσα ορίζει η παιδαγωγική επιστήμη για το ρόλο του Νηπιαγωγού και το Νηπιαγωγείο! Δεν πρόκειται να κλείσουμε τα μάτια μας στην πραγματικότητα που βιώνει σήμερα η κάθε οικογένεια!

Ενημερώνουμε, για μια ακόμη φορά, πως η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ΔΕΝ είναι υποχρεωτική για καμία βαθμίδα, σύμφωνα και με τις εγκυκλίους του ίδιου του Υπουργείου.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» καλεί:

Ø  τους συναδέλφους Νηπιαγωγούς να συνεχίσουν το έργο τους όπως έκαναν μέχρι σήμερα, αξιοποιώντας μεθόδους και εργαλεία όποιας μορφής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κρίνουν, ώστε να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές τους και τις οικογένειες, στηρίζοντάς τους στη δοκιμασία αυτή, δοκιμασία, άλλωστε, που βιώνουμε όλοι μας!

Σχετικά με τη σίτιση των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

94268388 235352424228190 25185542194855936 n

Η αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη, οδήγησαν στη λήψη του μέτρου του κλεισίματος των σχολικών μονάδων.

Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα τη διάρκεια αλλά παίρνοντας υπόψη την ένταση με την οποία συνεχίζονται τα μέτρα, πέρα από τα ζητήματα που δημιουργεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ψυχολογία των μαθητών και των γονιών, δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινή διαβίωση ειδικά των πιο ευάλωτων τμημάτων του λαού μας π.χ. μαθητές που συμμετείχαν στη διαδικασία των σχολικών γευμάτων.

Τα σχολικά γεύματα (ανεξάρτητα από τα τεράστια προβλήματα στην εφαρμογή του προγράμματος) αποτελούν στήριγμα για αρκετές εργατικές-λαϊκές οικογένειες, για οικογένειες προσφύγων και μεταναστών που αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες μέσα στην καθημερινότητα για να καλύψουν άμεσες ανάγκες, και μάλιστα αυτή του φαγητού. Τις τελευταίες μέρες και λόγω των μέτρων που έχουν παρθεί ενάντια στην εξάπλωση του κορωνοϊού, οι δυσκολίες αυτές μεγαλώνουν όλο και περισσότερο. Αρκετοί γονείς έχουν σταματήσει από τις δουλειές τους, δεν πληρώνονται, δεν έχουν καμία άλλη στήριξη από το κράτος και δυσκολεύονται ακόμη περισσότερο να ανταποκριθούν στις καθημερινές ανάγκες των παιδιών τους. Όσο περνάνε οι μέρες και τα μέτρα ακουμπούν όλο και περισσότερους κλάδους, τόσο μεγαλύτερη είναι ανάγκη διανομής των γευμάτων.

Προκύπτει, λοιπόν, ζήτημα διαβίωσης για τα παιδιά αυτά και τις οικογένειές τους το οποίο πρέπει άμεσα να λυθεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Τα κονδύλια για τα σχολικά γεύματα είναι εξασφαλισμένα για όλο το 2020, άρα είναι δυνατό, με απόφαση της Κυβέρνησης να γίνει προσαρμογή του προγράμματος και συνέχισή του με άλλους τρόπους.

Στη βάση αυτή προτείνουμε:

Το Υπουργείο Παιδείας, που διαθέτει τα στοιχεία των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις κοινωνικές δομές των ΟΤΑ, να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα, έτσι ώστε, οι οικογένειες που έχουν άμεσα ανάγκη, να προμηθεύονται το καθημερινό τους γεύμα, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και για τους εργαζόμενους των υπηρεσιών και των δομών των ΟΤΑ, αλλά για τους γονείς.

Νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία διαρρέεται από τον τύπο εν μέσω πανδημίας

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες πολλών αντικρουόμενων ειδήσεων με μορφή διαρροών, σε αρκετές παραλλαγές, από τα Μ.Μ.Ε., για την πρόθεση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να καταθέσει πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και μάλιστα μέσα στη Μ. Εβδομάδα. Ένα σχέδιο νόμου το οποίο φέρεται να αφορά αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης κ.τ.λ..

Όλη η κοινωνία διανύει μια δύσκολη και κρίσιμη περίοδο. Ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί διαχειριζόμαστε μια πρωτόγνωρη εκπαιδευτική διαδικασία για μας και τους μαθητές μας, με πολλές δυσκολίες. Μέλημά μας είναι να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες υποχρεώσεις που δημιουργεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με γνώμονα, πάντα, την ψυχολογική, ηθική και παιδαγωγική στήριξη των μαθητών μας.

Όλες αυτές οι «αποκλειστικές πληροφορίες» αποπροσανατολίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα από το δύσκολο έργο της προκαλώντας ανασφάλεια και αγανάκτηση. Όσοι τις δημοσιεύουν θα έπρεπε να είναι περισσότερο προσεκτικοί και να αναφέρονται σε συγκεκριμένες πηγές και στοιχεία. Εκτός κι αν τα στοιχεία αυτά υπάρχουν και οι «διαρροές» έχουν γίνει σκόπιμα από κύκλους του Υπουργείου για να «προετοιμάσουν» το έδαφος και να «μετρήσουν» τις αντιδράσεις κοινής γνώμης και εκπαιδευτικών.

Θα ήταν φρόνιμο, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να τοποθετηθεί ξεκάθαρα. Αν οι «διαρροές» περί επικείμενου σχεδίου νόμου για την παιδεία είναι ανυπόστατες οφείλει να τις διαψεύσει άμεσα. Σε κάθε περίπτωση οφείλει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη της τη συγκυρία μέσα στην οποία λειτουργούμε. Είναι αυτονόητο ότι το έργο της πολιτείας πρέπει να έχει συνέχεια και επείγοντα ζητήματα να ρυθμίζονται. Οι ιδιαίτερες, όμως, συνθήκες κάτω από τις οποίες παλεύουμε να επιτελέσουμε το έργο μας, καθιστούν, επίσης, αυτονόητο ότι η πολιτεία έχει χρέος να σεβαστεί τους θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές δεκαετίες, κανόνες δημοκρατικού-θεσμικού διαλόγου. Θα αποτελέσει μεγάλο ολίσθημα, πιθανό εγχείρημα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., εκμεταλλευόμενη μια συγκυρία όπου εκτιμά πως οι αντιδράσεις κοινωνίας κι εκπαιδευτικών δεν θα έχουν δυναμικά χαρακτηριστικά λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που λαμβάνονται, να προχωρήσει σε μονομερείς αποφάσεις πάνω σε ζητήματα που αποτελούν αντικείμενο διαλόγου ή/και αντιπαράθεσης εδώ και πολλά χρόνια.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να σεβαστεί τον θεσμικό της ρόλο, να απευθυνθεί στην κοινωνία όχι μέσω «διαρροών» αλλά με σεβασμό στο δύσκολο έργο που οικογένειες κι εκπαιδευτικοί έχουν επωμιστεί το κρίσιμο αυτό διάστημα και να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες με αντεκπαιδευτικό πρόσημο που θα καταδεικνύουν περιφρόνηση στην εκπαιδευτική κοινότητα και τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.    

Επικοινωνιακά παιχνίδια σε βάρος μαθητών κι εκπαιδευτικών από το Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την καταγραφή και χορήγηση Η/Υ και τη λειτουργία των σχολείων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

92523787 466590134059330 4797470889014722560 n

Σε όλο το χρονικό διάστημα από την έναρξη της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, ως μέτρο αντιμετώπισης της εξάπλωσης του θανατηφόρου ιού Covid-19 και μέχρι σήμερα, αυτό που όλη η κοινωνία αναγνωρίζει ως πραγματικότητα είναι η τιτάνια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι υλοποιούν την επικουρική – υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κρατούν ζωντανή την πολύτιμη σχέση μαθητή – εκπαιδευτικού. Η προσπάθεια αυτή αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων τα οποία, έγκαιρα, επεσήμανε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στην πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα είναι η αδυναμία πρόσβασης εξαιρετικά μεγάλου αριθμού μαθητών σε ηλεκτρονικό υπολογιστή καθώς και η αδυναμία σύνδεσης με το διαδίκτυο. Προσπαθώντας να απαντήσει στο υπαρκτό αυτό πρόβλημα, η Υπουργός Παιδείας δήλωσε στις 8/4/2020 στη Βουλή ότι «…έχει κατατεθεί με κατεπείγουσα διαδικασία πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (tablets, laptops)…» καθώς και ότι «…ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία όλης της χώρας.». ενώ παράλληλα σε αναρτήσεις ιστοσελίδων που ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά ζητήματα διαβάζαμε στις 3/4/2020 την είδηση «Tablet θα δοθούν από το υπουργείο Παιδείας σε όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς διαπιστωμένα τα έχουν ανάγκη γι’ αυτή την χρονική περίοδο που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως διδασκαλία, με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.» Κι ενώ όλα τα παραπάνω δημιουργούσαν, εύλογα, κλίμα ευφορίας στην κοινή γνώμη, σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς ως θετική στάση στο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας μέσα από σειρά αλληλοαναιρούμενων οδηγιών προς τις σχολικές μονάδες, άθελά του αποκάλυπτε ότι όλα τα παραπάνω δεν ήταν παρά ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, ένας εμπαιγμός της κοινωνίας. Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης απέστειλε προς τις σχολικές μονάδες πέντε (5) διαφορετικές οδηγίες για να ζητήσει την καταγραφή στο πληροφοριακό σύστημα my school, των Η/Υ που έχουν στη διάθεσή τους για να χρησιμοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στη συνέχεια και στο πλαίσιο των εξαγγελιών για εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών με laptop και tablet αποδόθηκε σε μια επίδειξη κάκιστης άσκησης διοίκησης. Στις 7/4/2020 έστειλε, αρχικά, πίνακα για την καταγραφή αναγκών και στη συνέχεια «κατεπείγον» έγγραφο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα, δίχως να θέτει τα απαραίτητα κριτήρια (όπως όφειλε) με στόχο, όπως ανέφερε: «…να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν Α.Ε.Π., είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού. Την κατάσταση αυτή επιβαρύνει περαιτέρω το γεγονός ότι αρκετές οικογένειες δεν διαθέτουν επαρκή αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών για χρήση στο διαδίκτυο (π.χ. λόγω χαμηλού εισοδήματος, πολύτεκνες οικογένειες, τηλεργασία γονέων/κηδεμόνων)» . Οι σχολικές μονάδες ανταποκρίθηκαν μέσα σε λίγες ώρες με τον κίνδυνο οι εκπαιδευτικοί να βρεθούν εκτεθειμένοι απέναντι στις οικογένειες των μαθητών εξ αιτίας της αδυναμίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εξασφαλίσει για όλους laptop και tablet. Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, με νέο έγγραφο υπογεγραμμένο από τη Γενική Γραμματέα το πρωί της 9/4/2020 αποκαλύπτεται απολύτως αναξιόπιστο, αφού εμπαίζοντας γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς «διευκρινίζει» ότι «…η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)». Παράλληλα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης υλοποιώντας προφορική εντολή από το Υ.ΠΑΙ.Θ. «ορίζουν» τις ανάγκες σε ένα(1) laptop ανά νηπιαγωγείο και σε ένα(1) ανά 45-50 μαθητές σε κάθε δημοτικό σχολείο, ενώ τα δημοτικά σχολεία που είχαν πάρει το «ερμάριο» (πρώην ΕΑΕΠ), δεν θα πάρουν απολύτως τίποτα. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι, πλέον, αμετάκλητα εκτεθειμένη και το μόνο που οφείλει να πράξει ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς τον αγώνα μαθητών κι εκπαιδευτικών μέσα σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, είναι αφού ανακαλέσει την τελευταία της εγκύκλιο να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των υπαρκτών αναγκών σε laptop ή tablet των μαθητών και των εκπαιδευτικών ώστε να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οφείλει, επίσης, να σταματήσει τις κάθε είδους «προτροπές» προς τους εκπαιδευτικούς για «προαιρετική» υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα μέχρι και 15 /4/2010 και μετά την 21η /4 και να μην προχωρήσει σε «διατάξεις» που θα παραβιάζουν το θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπως ορίζεται με το Π.Δ. 79/2017. Στο άρθρο 3 του Π.Δ. και στην παράγραφο 1 στ, αναγράφεται ότι «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν …από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου». Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με «συστάσεις» ούτε με το επικίνδυνο παιχνίδι που επιχειρεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παίξει καταφεύγοντας στον κοινωνικό αυτοματισμό. Τονίζουμε προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι έχει θεσμική υποχρέωση να διαφυλάξει την τήρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και την ύπαρξη των ενιαίων διδακτικών στόχων ανά τάξη. Η λειτουργία του δημόσιου σχολείου δεν είναι προαιρετική και πολλών ταχυτήτων. Αυτό ισχύει και για το πιο πλέον πρόσφατο «πόνημα» της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ημερομηνία 9/4 όπου μέσω μιας λογικής του παραλόγου λέει στους εκπαιδευτικούς σε σχέση με την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ότι μπορούν «να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας. Σημειώνεται, εν τούτοις, ότι οποιαδήποτε θέματα καλυφθούν πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων.». Μπορούν δηλαδή να προχωρήσουν (κατά παρέκκλιση ακόμα και των οδηγιών του ίδιου του Υ.ΠΑΙ.Θ.) σε παράδοση νέας ύλης αλλά αν το κάνουν θα χρειαστεί να επαναλάβουν τα ίδια στους μαθητές τους δια ζώσης όταν λειτουργήσουν και πάλι τα σχολεία. Ουδέν σχόλιο… Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και όλοι οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. που στάθηκαν, στέκονται και θα σταθούν όρθιοι σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση και με αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης από την πρώτη στιγμή κρατούν «ανοιχτά» τα σχολεία και ζωντανή την εκπαιδευτική πράξη υλοποιώντας μαζί με τους μαθητές τους με επιτυχία με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καλούμε την πολιτική ηγεσία να δείξει την ίδια σοβαρότητα και το ίδιο αίσθημα ευθύνης. Κυρίως και πάνω απ’ όλα στο δημόσιο σχολείο και τους μαθητές

Είμαστε δίπλα στους μαθητές μας Να διαφυλάξουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τη θεσμοθετημένη λειτουργία των σχολείων

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

  1      

Οι εκπαιδευτικοί, όλες αυτές τις μέρες της υποχρεωτικής αναστολής των σχολειών, κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει: το χρέος μας απέναντι στους μαθητές, με όλα τα μέσα και κάτω από όλες τις συνθήκες, χωρίς καμία έμπρακτη στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Με τη δική μας άοκνη προσπάθεια στηρίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – επαφή με τους μαθητές μας, για όσο διαρκεί η αναγκαστική αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακόμη και για τη θεσμοθετημένη λειτουργία των σχολικών μονάδων (Π.Δ. 79/2017) σκόπιμα επιδίδεται σε διαρροές προς τα ΜΜΕ και σε προφορικές προτροπές περί «προαιρετικής» εφαρμογής της υλοποίησης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα.

Το Υπ. Παιδείας οφείλει να σταματήσει τις κάθε είδους «προτροπές» προς τους εκπαιδευτικούς για «προαιρετική» υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα μέχρι και 15 /4/2010 και μετά την 21η /4 και να μην προχωρήσει σε «διατάξεις» που θα παραβιάζουν το θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπως ορίζεται με το Π.Δ. 79/2017. Στο άρθρο 3 του Π.Δ. και στην παράγραφο 1 στ, αναγράφεται ότι «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν …από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου».

Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με «συστάσεις» ούτε με το επικίνδυνο παιχνίδι που επιχειρεί η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παίξει καταφεύγοντας στον κοινωνικό αυτοματισμό.

Η λογική της “προαιρετικότητας” που εισάγεται οξύνει τις ανισότητες και δημιουργεί νέες. Γεννά συγχύσεις και ανισοτιμίες εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αλλοιώνεται κι άλλο το ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας. Ακόμα και κάτω από έκτακτες συνθήκες όπως οι σημερινές, η σχολική ζωή καθορίζεται από ενιαίους κανόνες.

            Στο ίδιο πλαίσιο, δημιουργώντας νέα ερωτήματα στους συναδέλφους, αλλά και προϋποθέσεις εμφάνισης νέων ανισοτήτων και διαφορετικών ταχυτήτων ανά σχολείο, κινείται η οδηγία της Γ.Γ. του Υπουργείου για προαιρετική δυνατότητα των εκπαιδευτικών “να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης που... εν τούτοις δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων”. Σκόπιμες ασάφειες ή απλά αλαλούμ;

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» τονίζει προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι έχει θεσμική υποχρέωση να διαφυλάξει την τήρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και την ύπαρξη των ενιαίων διδακτικών στόχων ανά τάξη. Η λειτουργία του δημόσιου σχολείου δεν είναι προαιρετική και πολλών ταχυτήτων. Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει να εξαπατά την κοινωνία, να υπονομεύει τον μάχιμο εκπαιδευτικό κόσμο,  να θέτει συνεχώς εμπόδια και να στήνει παγίδες αντί να μας  διευκολύνει στο έργο μας.

Παράλληλα καλούμε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης να διαφυλάξουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα και τη θεσμοθετημένη λειτουργία των σχολικών μονάδων, όπως προβλέπονται από το Π.Δ. 79/2017.

Εμπαιγμός του Υπουργείου παιδείας και επικοινωνιακές τακτικές στις πλάτες μαθητών και εκπαιδευτικών

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

92523787 466590134059330 4797470889014722560 n

Σε κρεσέντο υποκρισίας, εμπαιγμού και επικοινωνιακής τακτικής έχει επιδοθεί το Υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες 3 μέρες για το ζήτημα της αγοράς και διάθεσης laptop και tablet σε όλες τις σχολικές μονάδες, για να καλυφθούν οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών. Αφού κίνησαν «θεούς και δαίμονες», έστειλαν αλλεπάλληλες εγκυκλίους στα σχολεία και στους γονείς των μαθητών για δήθεν προμήθεια εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί στην εξ’ αποστάσεως  εκπαίδευση και απαίτησαν σε λιγότερο από μια ημέρα να δοθούν στοιχεία από τους διευθυντές των σχολείων, έρχονται τώρα, με την τελευταία εγκύκλιο (Φ478.6/75/44420/Α2/7-4-2020) να αναιρέσουν όλα τα προηγούμενα! Απίστευτη ταλαιπωρία και αναστάτωση, απίστευτος πανικός τελικά για το τίποτα.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας στις 7/4/2020 έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα με στόχο: «α) να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών... β)να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση …

Και ενώ η διαδικασία της καταγραφής πραγματοποιήθηκε και στάλθηκαν τα στοιχεία όλων των αναγκών, που υπάρχουν, στο Υπουργείο Παιδείας, αντί αυτό να αναλάβει την ευθύνη και να αποδεχθεί τις τεράστιες ανάγκες τις οποίες είχαμε επισημάνει ως εκπαιδευτική κοινότητα από την πρώτη στιγμή με στόχο να τις καλύψει, βγάζει νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο σήμερα 9/4/2020. Συγκεκριμένα κάνοντας στροφή 180ο αναφέρει: «…διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».

Η οργή και αγανάκτησή μας, καθώς και των μαθητών και των γονέων, ξεχειλίζει. Το Υπουργείο και η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για την αναστάτωση και την ξεδιάντροπη κοροϊδία προς όλη την κοινωνία. Τους ενδιαφέρει μόνο το επικοινωνιακό παιχνίδι και όχι η ισότιμη συμμετοχή των παιδιών σε όλη αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία που ζούμε τον τελευταίο μήνα.

Την ίδια ώραη κυβέρνηση της ΝΔ «κατάφερε» να βρει τρόπους, ακόμα και σε μια νύχτα με ΠνΠ, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των εργοδοτών, να χαρίσει εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλοκαναλάρχες. Την ίδια ώρα που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν διστάζει να διαθέσει 72.000 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κατασκευή ιστοσελίδας «Μένουμε Σπίτι» και 24.000 κάθε μήνα για προβολή και αναρτήσεις στα social media, προφανώς ενδιαφερόμενη μόνο για την εικόνα και όχι για την ουσία.

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις αλλοίωσης των πραγματικών αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υλοποιείται σε όλη τη  χώρα. Μιας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που βασίζεται στο φιλότιμο και στην επίμονη προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Δ/νσεις Π.Ε τις τεράστιες πραγματικές ανάγκες των σχολικών τους μονάδων και σε αυτή τη φάση η οποιαδήποτε τροποποίησή τους θα οδηγήσει τόσο τους διευθυντές όσο και τους εκπαιδευτικούς σε κρίση εμπιστοσύνης με τους γονείς και τους μαθητές τους. Η υπουργός Παιδείας, φαίνεται να επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι την επιλογή στήριξης μαθητών που αυτή τη στιγμή «αποκλείονται» στην πράξη από την εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας κοινωνικό-οικονομικών λόγων. Η επιλογή της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να επιμείνει στις καταγραφές, που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί, ως ανάγκες των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο το σύνολο των μαθητών μας όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας.

Καλούμε επομένως το Υπουργείο Παιδείας, αρχικά, να ανακοινώσει τον συνολικό αριθμό των αναγκών, όπως αποτυπώθηκε από τα στοιχεία που έστειλαν οι διευθυντές των σχολείων, να αποσύρει την τελευταία «διευκρινιστική» εγκύκλιο που προσπαθεί να συσκοτίσει τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος και αμέσως μετά να καλύψει όλες τις ανάγκες με laptop ή tablet για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό που αποκλείεται στην πράξη από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση των πόρων και η κάλυψη των αναγκών ενισχύοντας οικονομικά το Υπουργείο Παιδείας προς αυτήν την κατεύθυνση. Οτιδήποτε άλλο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης θα αποτελεί φιάσκο και εμπαιγμό της κοινωνίας σε ένα τόσο κρίσιμο για την εκπαίδευση και την κοινωνία ζήτημα.

Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε να βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας Αποσαφήνιση ζητημάτων σχετικά με την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση Το Υπ. Παιδείας να δώσει λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

ex-apostaseos-ekpaideusi

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,  

           Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» εύχεται υγεία, καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους μέσα σ’ αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας και ολόκληρος ο πλανήτης.   Παρά τις δυσκολίες συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς, υλοποιούν την ανατροφοδοτική διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με κάθε πρόσφορο μέσο και με τη μέθοδο που επιλέγουν ως καταλληλότερη. Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που αφιερώνουν ατέλειωτες ώρες προσωπικής εργασίας, προσπερνώντας τις δυσκολίες όπως η έλλειψη ψηφιακών υποδομών, υλικών αλλά και το επιβαρυμένο και «αδύναμο» σχολικό δίκτυο, καταφέρνουν μέσω ποικίλων τρόπων να είναι κοντά στους μαθητές τους (e-mail,  χρήση ιστολογίων των σχολικών μονάδων, σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω πλατφορμών, με αξιοποίηση των ψηφιακών τάξεων και πλατφορμών κ.ά.).

Ωστόσο, αυτή η συγκινητική προσπάθεια τις τελευταίες ημέρες δυναμιτίζεται από τις πιέσεις, μέσα από παράτυπες εντολές και προφορικές οδηγίες,  στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και της διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης που επιχειρούν να αναγκάσουν τους συναδέλφους να αξιοποιούν μόνο τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του Υπουργείου αλλά και να υιοθετήσουν «υποχρεωτικά» τη χρήση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Το Υπουργείο Παιδείας, δυστυχώς, αντί να διευκολύνει την προσπάθεια που γίνεται, βάζει συνεχώς νέα εμπόδια. Η τακτική της «υποχρεωτικότητας» συγκεκριμένων μεθόδων και μέσων στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο Δημοτικό δημιουργεί την αίσθηση ότι το Υπουργείο Παιδείας κινείται εντελώς επικοινωνιακά, αγνοεί τα προβλήματα και στη πράξη απαξιώνει την προσπάθεια που έχει γίνει έως τώρα.

Αξίζει να υπογραμμίσουμε πως η μέχρι τώρα εμπειρία από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην οποία φοιτούν μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας, δείχνει ότι υπάρχουν και εκεί μεγάλες δυσκολίες στη συμμετοχή ακόμα και αυτών των μαθητών στη σύγχρονη εκπαίδευση, παρά τις μεγάλες προσπάθειες των καθηγητών.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, τις εμπειρίες των συναδέλφων από την υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην πράξη, τις γραπτές εγκυκλίους του Υπ. Παιδείας και τις επίσημες ανακοινώσεις της ΔΟΕ, επισημαίνουμε τα παρακάτω:

  • Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησης της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας (σύλλογοι διδασκόντων), με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
  • Οι όποιες συναντήσεις πραγματοποιούνται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα προς τους εκπαιδευτικούς. Είναι εξαιρετικά προβληματική και δημιουργεί πολλά ερωτηματικά η διφορούμενη στάση μελών της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., καθώς οι γραπτές οδηγίες κινούνται σε διαφορετικό πνεύμα από τις προφορικές παροτρύνσεις, μέσω των τηλεδιασκέψεων, περί «υποχρεωτικότητας» συγκεκριμένων μεθόδων (π.χ. σύγχρονη τηλεκπαίδευση).

Παράλληλα η επιχειρούμενη προσπάθεια του Υπ. Παιδείας για καθολική χρήση της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει συνδυαστεί από την πλευρά του με όλες τις απαραίτητες ενέργειες; Συγκεκριμένα:

Ø  Έχει φροντίσει να άρει όλες τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών, διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή όλων;

Ø  Έχει προβεί σε έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για την προμήθεια των αναγκαίων τεχνικών μέσων (υπολογιστές, κάμερες, πρόσβαση στο διαδίκτυο, δημιουργία κεντρικής πλατφόρμας ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, ατέλεια για τον τηλεφωνικό αριθμό κλήσης για την πρόσβαση στις πλατφόρμες της σύγχρονης τηλεκπαίδευση κ.ά.)

Ø  Έχει αναλογιστεί ότι πολλοί γονείς διαθέτουν έναν υπολογιστή για 2-3 παιδιά αλλά και για τη δική τους χρήση ως εργαζόμενοι, ειδικότερα αν είναι εκπαιδευτικοί;

Η αλληλεγγύη μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων στην κοινή προσπάθεια να διατηρηθεί ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία και η αμοιβαία ψυχοσυναισθηματική στήριξη, μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην παρούσα κρίση της πανδημίας που κρατάει κλειστά τα σχολεία είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.

Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα, αξιοποιούμε τα πάντα, και ταυτόχρονα:

Απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών. Ακόμα και στις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε, συνεχίζουμε να παλεύουμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών μας.

Η δωρεά της ΔΟΕ των 100.000 ευρώ για αγορά υγειονομικού υλικού

Γράφτηκε από τον/την Σύλλογος Δομήνικος Θεοτοκόπουλος on . Posted in Νέα - Ανακοινώσεις

1246890

Διάθεση του ποσού των 100.00 ευρώ για αγορά υγειονομικού υλικού Η χώρα μας, όπως και το σύνολο σχεδόν του πλανήτη, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια δίχως προηγούμενο οδυνηρή πραγματικότητα, λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19, όπου απειλούνται η ζωή και η υγεία όλων μας, δοκιμάζεται η αντοχή της κοινωνίας μας καθώς και του εθνικού συστήματος υγείας. Στην πρώτη γραμμή αυτής της μάχης, αγωνίζονται όλοι οι εργαζόμενοι στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας, οι οποίοι με αυτοθυσία και αυταπάρνηση, ξεπερνώντας ακόμα και τις φυσικές τους δυνάμεις και με κίνδυνο της υγείας της δικής τους και των οικογενειών τους, προσφέρουν στον συνάνθρωπο μέσα σε ένα Δημόσιο Σύστημα Υγείας και Πρόνοιας που ήταν και είναι υποβαθμισμένο, θύμα των πολιτικών όλων των κυβερνήσεων που με πρόσχημα την κρίση υποστελέχωσαν και υποχρηματοδότησαν τις δημόσιες δομές προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο Ως Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζοντας το σύνολο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απευθύνουμε αισθήματα ευγνωμοσύνης σε όλους αυτούς τους εργαζόμενους που με υψηλό το αίσθημα του καθήκοντος μάχονται άοκνα για το κοινωνικό σύνολο συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εξασφάλιση του πολύτιμου αγαθού της υγείας. Εκφράζουμε την αυτονόητη και δεδομένη αλληλεγγύη μας απέναντί τους. Συντασσόμαστε με τα δίκαια αιτήματα των υγειονομικών, τα οποία αφορούν τη δημόσια υγεία και καλούμε την κυβέρνηση να κινηθεί άμεσα στην κατεύθυνση της ικανοποίησής τους (με μόνιμους διορισμούς ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, δημιουργίας και στελέχωσης νέων ΜΕΘ σύμφωνα με τα πρότυπα και τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας κλπ.). Σε αυτή την πολύ δύσκολη μάχη το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αποφάσισε να συμβάλει προσφέροντας το ποσό των 100.000 ευρώ, ποσό που προέρχεται από τις συνδρομές των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προς την Ομοσπονδία, για την αγορά υγειονομικού υλικού. Ο τρόπος και το σε ποιες νοσοκομειακές μονάδες θα διατεθεί το ποσό, θα αποφασιστεί άμεσα έπειτα από την επικοινωνία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόσο με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του χώρου (Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.-Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν.) όσο και με την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας.

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δομήνικος Θεοτοκόπουλος

Διεύθυνση: Τίτου Γεωργιάδη & Γερωνυμάκη, Ηράκλειο Κρήτης, Τ.Κ. 71306
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ. & Fax. 2810227341
Ώρες λειτουργίας 18:00-20:00 καθημερινές